مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 06:002023-07-13سياسي

مهمترین موانع توسعه تجاری ایران و زیمبابوه


سفیر ایران در زیمبابوه با بیان این که روند تحولات اقتصادی و تجاری ایران و زیمبابوه در سال 1401 به ویژه پس از برون رفت از شرایط کرونایی به سمتی پیش رفته است که ارزش کل روابط تجاری دو کشور به 13 میلیون و 900 هزار یورو رسیده است، - سفیر ایران در زیمبابوه با بیان این که روند تحولات اقتصادی و تجاری ایران و زیمبابوه در سال 1401 به ویژه پس از برون رفت از شرایط کرونایی به سمتی پیش رفته است که ارزش کل روابط تجاری دو کشور به 13 میلیون و 900 هزار یورو رسیده است، گفت: نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و زیمبابوه در بهمن ماه سال 1401 پس از 7 سال رکود در روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور برگزار شد .

عباس نوازانی در گفت وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که رییس جمهور ایران در اولین سفر خود به قاره آفریقا قرار است به کشور زیمبابوه سفر کند، اهمیت این سفر در ابعاد سیاسی و اقتصادی چیست؟ گفت: سفر آقای رییسی، رییس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه به عنوان اولین سفر آفریقایی وی، نشان دهنده نگاه خاص و اهمیت بالاترین مقام اجرایی جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط و تقویت همکاری ها با کشورهای قاره آفریقا است.

وی با بیان این که در قرن بیست و یکم، قاره آفریقا در جهان بیش از هر زمان دیگری حائز اهمیت شده است، اظهار کرد: وجود 54 کشور در آفریقا که نشان دهنده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین موانع توسعه تجاری ایران و زیمبابوه

مهمترین موانع توسعه تجاری ایران و زیمبابوه