مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:152023-07-03پزشكي

برنامه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان


سازمان دامپزشکی حتی برای بسیاری از بیماری هایی که سال هاست سابقه گزارش ندارند هم مقداری واکسن ذخیره دارد تا در صورت شیوع بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون جمعیت دامی انجام شود.

- ایسنا/البرز رییس سازمان دامپزشکی گفت: سازمان دامپزشکی حتی برای بسیاری از بیماری هایی که سال هاست سابقه گزارش ندارند هم مقداری واکسن ذخیره دارد تا در صورت شیوع بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون جمعیت دامی انجام شود.

وحید صالحی در حاشیه بازدید از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک بیماری مشترک انسان و دام نیست و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از راه های انتقال این ویروس به حیات وحش دام های اهلی است؛ برنامه ریزی لازم برای واکسیناسیون جمعیت دام حساس انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تامین واکسن ppr مشکلی وجود ندارد، گفت: تنها دغدغه ما این است که این بیماری در منطقه جدیدی گزارش شود و مدت زمان لازم برای حمل واکسن به کانون بیماری محدود باشد.

صالحی ابراز کرد: سازمان دامپزشکی حتی برای بسیاری از بیماری هایی که سال هاست سابقه گزارش ندارند هم مقداری واکسن ذخیره دارد تا در صورت شیوع بیماری در کوتاه ترین زمان ممکن واکسیناسیون جمعیت دامی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان

برنامه سازمان دامپزشکی برای پیشگیری از طاعون نشخوارکنندگان