مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 07:132023-07-12اقتصادي

کسبه خرد را فدای غول های اقتصادی متخلف نکنیم


زمانی معرفت بین کسبه بسیار موج می زد، هوای یکدیگر را داشتند و حتی اگر چند ساعتی از صبح می گذشت و دخل یکی به هر دلیلی هنوز خالی بود باقی کسبه مشتریان را به سمت او سوق می دادند.

- البته این روزها هنوز هم کاسب منصف و با معرفت پیدا می شود، اما وضعیت کنونی موجب شده کمتر حواسشان به یکدیگر باشد، اما در این بین کسانی هم هستند که به هر دلیلی کاروبارشان گرفته و به قول برخی به غول اقتصادی تبدیل شده اند.

غول دوپایی که حواسشان به کاسب های خرد نیست.

متأسفانه به قول یکی از مسئولان این شهر قدرت و نفوذ این افراد به حدی رسیده که بسیاری حتی برای نظارت، جرأت نمی کنند از فاصله چند کیلومتری شان رد شوند که نکند مشکلی پیش بیاید.

به سراغ یکی از کسبه قدیمی شهر در خیابان قائم می روم، بر روی چهارپایه قدیمی رنگ و رو رفته ای جلوی درب مغازه اش نشسته و هرازگاهی با دستمالی که در جیب دارد عرق هایی که از گرما بر پیشانی اش نشسته را پاک می کند.

حاج آقای جعفری که عمری کاسب بازار بوده است، گفت: قدیم مثل الان نبود، کاسب های قدیم هم وغم‏شان فقط کسب درآمد به روش درست بود، مراقب هم بودند تا آن روز کسبه به قول معروف دشت کرده باشند.

به مغازه دیگری می روم فرد جوانی که زیر پنکه سقفی نشسته است و از گرمای هوا با خود زیرلب حرف می زند، از حال و روز این روزهای کسبه می پرسم که با عصب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسبه خرد را فدای غول های اقتصادی متخلف نکنیم

کسبه خرد را فدای غول های اقتصادی متخلف نکنیم