مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:252023-07-19سياسي

چرا از نفوذ ایران در آفریقا می ترسند؟


در طول دو ماه گذشته رییس جمهور به آمریکای لاتین و آفریقا که تقریباً در همه ادوار فعالیت دولت ها مورد غفلت قرار گرفته، سفر داشته که این سفر ها نمود عینی «دیپلماسی متوازن» دولت سیزدهم بوده است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - روزنامه جوان نوشت: دیپلماسی متوازن سیاستی بوده که همه دولت ها شعار آن را می دادند، اما آنچه در مقام اجرا انجام می شد، نگاه تک بعدی یا برجسته دیدن یک بخش از جهان و ندیدن یا کم اهمیت دانستن بخش های دیگر جهان در برقراری ارتباط و دیپلماسی بوده است.

دولت سیزدهم این نگاه را تغییر داد.

هرچند ممکن است منتقدان همین ادعا را مطرح کنند که دولت سیزدهم بخش منطقه ای و نگاه به شرق را در دیپلماسی خود برجسته و نگاه به غرب و اروپا را به فراموشی سپرده است که با توجه به تلاش ایران برای نزدیکی و سنگ اندازی و دوری اروپا که بخش زیاد آن به تعهدات برجامی اروپا برمی گردد، نمی تواند این ادعا درست باشد.

  در طول دو ماه گذشته رییس جمهور به دو منطقه جغرافیایی جهان -که در امریکای لاتین حداقل در 10 سال گذشته و در آفریقا تقریباً در همه ادوار فعالیت دولت ها مورد غفلت قرار گرفته- سفر داشته که این سفر ها نمود عینی دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا از نفوذ ایران در آفریقا می ترسند؟

چرا از نفوذ ایران در آفریقا می ترسند؟