مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 12:502023-07-01فرهنگي

شعار «موسیقی نواحی» چگونه انتخاب شد؟/ داستان «موسیقی زورخانه ای»


دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیرامون انتخاب شعار «وحدت اقوام در عین کثرت موسیقایی» برای این رویداد موسیقایی، توضیحاتی را ارائه کرد.

- دبیر شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران پیرامون انتخاب شعار وحدت اقوام در عین کثرت موسیقایی برای این رویداد موسیقایی، توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی مرآتی دبیر شانزدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی ایران به ارائه توضیحاتی درباره اجرای گروه های از موسیقی زورخانه ای و تعزیه و همچنین غزل خوانی در این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: امروز جشنواره موسیقی نواحی وارد مرحله ای شده که به آن موسیقی منطقه ای می گوییم؛ این موسیقی منطقه ای موسیقی های فراقومی هستند که اقوام متفاوت خودشان در طول تاریخ و در تحولاتی با زیبایی شناسی خردمندانه و نهفته تصمیم گرفتند که آنها را پدید بیاورند؛ موسیقی هایی که هم با آن قوم رابطه دارد و هم در اصطلاح فراقومی و چند قومیتی است.

وی ادامه داد: ما در دوران معاصر مشاهده می کنیم که برخی از موسیقی هایی که در حیطه وظایف جشنواره موسیقی نواحی قرار دارند، موسیقی های مردمی و موسیقی هایی هستند که الزاماً برای یک قوم نیستند و فراقومی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعار «موسیقی نواحی» چگونه انتخاب شد؟/ داستان «موسیقی زورخانه ای»

شعار «موسیقی نواحی» چگونه انتخاب شد؟/ داستان «موسیقی زورخانه ای»