مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-20اقتصادي

زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری در هر شهر به زودی بارگذاری می شود


مشاور وزیر و مجری طرح توسعه فیبر نوری منازل و کسب وکارها گفت: برنامه زمان بندی و نوع اپراتور جهت پوشش فیبر نوری برای هر شهر به زودی بارگذاری می شود.

- عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پوشش فیبر نوری در کشور گفت: در حال حاضر آماری که در شبکه FTTX (شبکه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری) دیده می شود از تعداد 20 میلیون خانوار، حدود 3 میلیون و دویست خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته اند که یعنی حدود 17 درصد خانوارها تحت پوشش فیبر نوری هستند.

وی با بیان اینکه این مقدار دقیق نیست گفت: در برخی از مناطق پوشش فیبر نوری انجام شده اما هنوز وارد سایت نشده و بخشی از اطلاعاتی که وارد شده نیز هنوز تأیید سازمان تنظیم مقررات را ندارد.

مسئول پروژه فیبر نوری افزود: به منظور اطلاع رسانی زمان دقیق انجام پوشش فیبر نوری 80 درصد شهرستان ها تعیین تکلیف شدند که کدام اپراتور و با چه زمان بندی قرار است پوشش فیبر نوری را انجام دهد.

عباسی شاهکوه در ادامه گفت: در گذشته اپراتور و زمان اجرای پوشش فیبر نوری تنها تعدادی از شهرها مشخص شده بود و حالا 80 درصد کل شهرستان های کشور یعنی 380 شهرستان از 430 شهرستان تعیین تکلیف شده اند که اپراتور آن شهرستان کدام است و با چه زمان بندی تا پایان سال 1403 قرار است فیبر نوری را انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری در هر شهر به زودی بارگذاری می شود

زمان دقیق اجرای پروژه فیبرنوری در هر شهر به زودی بارگذاری می شود