مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 09:052023-06-30بين الملل

هشدار احتمالی سازمان جهانی بهداشت در مورد شیرین کننده مصنوعی در نوشابه های رژیمی


آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش ماه آینده خود، یک شیرین کننده مصنوعی موسوم به «آسپارتام» را در فهرست مواد «احتمالا سرطان زا» قرار خواهد داد.

- خبرگزاری رویترز می گوید: آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش ماه آینده خود، یک شیرین کننده مصنوعی موسوم به آسپارتام را در فهرست مواد احتمالا سرطان زا قرار خواهد داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، بالاترین مرجع بهداشتی جهان وابسته به سازمان ملل قرار است تصمیم خود را در خصوص شیرین کننده مصنوعی آسپارتام روز 14 ماه ژوییه به صورت رسمی اعلام کند.

آسپارتام که یکی از رایج ترین شیرین کننده های مصنوعی جهان محسوب می شود، عمدتا در نوشابه های رژیمی کوکاکولا، پپسی و همینطور دیگر محصولات خوراکی نظیر برخی آدامس ها کاربرد دارد.

مطابق گزارش منابع آگاه، تصمیم برای معرفی این ماده به عنوان احتمالا سرطان زا برای انسان در نشست ماه ژوئن کارشناسان خارجی آژانس بین المللی تحقیقات سرطان وابسته به سازمان جهانی بهداشت گرفته شده است.

این کمیته بررسی می کند که آیا ماده ای می تواند یک خطر بالقوه محسوب شود یا نه، اما درباره اینکه فرد چه مقدار از یک محصول را می تواند با خیال راحت مصرف کند اظهارنظری نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار احتمالی سازمان جهانی بهداشت در مورد شیرین کننده مصنوعی در نوشابه های رژیمی

هشدار احتمالی سازمان جهانی بهداشت در مورد شیرین کننده مصنوعی در نوشابه های رژیمی