مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 14:452023-06-29سياسي

تأملی در درس های عید قربان


یک استاد حوزه با اشاره به اینکه در امتحان حضرت ابراهیم(ع) برای ذبح فرزند خود درس هایی وجود دارد، گفت: این درس باید آویزه گوش کسانی باشد که برای رسیدن به مدارج دنیوی و نه الهی؛ - یک استاد حوزه با اشاره به اینکه در امتحان حضرت ابراهیم(ع) برای ذبح فرزند خود درس هایی وجود دارد، گفت: این درس باید آویزه گوش کسانی باشد که برای رسیدن به مدارج دنیوی و نه الهی؛ دیگران را قربانی و برای رسیدن به قدرت و شهرت پا روی سر دیگران می گذارند.

حجت الاسلام محمد پیکری -استاد اخلاق و حوزه- در گفت وگو با ایسنا در مورد درس هایی که از ماجرای ذبح حضرت اسماعیل(ع) توسط حضرت ابراهیم(ع) می توان به دست آورد، گفت: قربان در لغت به معنای وسیله ای برای تقرب است و عید قربان یعنی عیدی که در آن مسلمین به خدای متعال به وسیله قربانی کردن تقرب پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این عید بزرگ برای همه مسلمین دوست داشتنی، عزیز و مقدس است، اما اینکه چرا این روز به نام عید قربان لقب گرفت مربوط به وحی الهی به حضرت ابراهیم(ع) است.

به حضرت ابراهیم(ع) در عالم رویا وحی شد که فرزند خود(اسماعیل) را قربانی کن و به هنگام اجرای این وحی، دستور الهی به ذبح یک گوسفند چرخش پیدا کرد و حضرت ابراهیم(ع) از این آزمون بزرگ سربلند بیرون آمد و یک الگوی قابل توجه ای برای مسلمین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأملی در درس های عید قربان

تأملی در درس های عید قربان