مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 17:552023-07-20پزشكي

پیوند خون بند ناف از بانک سازمان انتقال خون به کودک 5 ساله


تطابق بافتی و پیوند خون ذخیره شده در بانک ملی بند ناف سازمان انتقال خون، کودک 5 ساله مبتلا به نوعی نقص ایمنی ارثی او و خانواده اش را به زندگی توام با سلامتی امیدوار کرد.

- تطابق بافتی و پیوند خون ذخیره شده در بانک ملی بند ناف سازمان انتقال خون، کودک 5 ساله مبتلا به نوعی نقص ایمنی ارثی او و خانواده اش را به زندگی توام با سلامتی امیدوار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ارشیا که مبتلا به بیماری نقص ایمنی با عنوان هموفاگوسیتیک لنفوسیتوز (HLH) است با استفاده از یک واحد خون بندناف ذخیره شده در بانک خون بندناف سازمان انتقال خون، تحت انجام پیوند سلول های بنیادی خون ساز قرار گرفت.

این بیماری با التهابات شدید و نقص عملکرد ارگانهای بدن همراه است و می تواند کشنده باشد.

با انجام این پیوند که در بخش پیوند بیمارستان شریعتی انجام شد، آمار پیوندهای انجام شده با استفاده از واحدهای خون بندناف ذخیره شده در سازمان انتقال خون ایران، به 28 مورد رسید.

لازم به ذکر است که از مجموع بیش از 4250 واحد خون بندناف ذخیره شده طی سال های 1389 تاکنون، تنها برای 86 کودک بیمار نیازمند به پیوند سلول های بنیادی خونساز، نمونه های سازگار از نظر HLA یافت شده است که بخشی از این نمونه ها در مراحل تایید نهایی HLA به روش High Resolution، کاملا ًسازگار نبوده و به همین دلیل به مرحله پیوند نرسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند خون بند ناف از بانک سازمان انتقال خون به کودک 5 ساله

پیوند خون بند ناف از بانک سازمان انتقال خون به کودک 5 ساله