مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 01:352023-06-28بين الملل

مشخص نبودن سرنوشت عضویت سوئد در ناتو پیش از نشست لیتوانی


مقام های غربی ضمن اشاره به افزایش فشارها بر ترکیه برای موافقت کردن با درخواست عضویت سوئد در ناتو، گفتند که معلوم نیست در نشست آتی سران این ائتلاف نظامی گشایشی ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، همزمان با مخالفت دوباره ترکیه با درخواست عضویت سوئد در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، منابع مطلع از احتمال تعویق طولانی مدت این موضوع خبر می دهند.

در تاریخ 18 می سال 2022 بود که پس از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و آغاز جنگ اوکراین، دولت های سوئد و فنلاند رویکرد عدم تعهد نظامی خود در قبال ناتو را تغییر داده و خواستار عضویت در این ائتلاف نظامی شدند.

یک مقام غربی شامگاه چهارشنبه به خبرگزاری رویترز گفت که اعضای ناتو تلاش ها برای متقاعد کردن ترکیه جهت موافقت با پیوستن سوئد به ائتلاف نظامی را افزایش داده اند اما اینکه بتوانند قبل از برگزاری نشست سران ناتو در لیتوانی طی ماه آینده به گشایشی برسند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد اما دولت ترکیه به دلیل نگرانی های امنیتی همچنان مانع عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی می شود.

در ماه جاری آنکارا بار دیگر گفت که سوئد باید تجمعات و راهپیمایی های ضد ترکیه در استکهلم را سرکوب کند تا موافقت این کشور را کسب نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشخص نبودن سرنوشت عضویت سوئد در ناتو پیش از نشست لیتوانی

مشخص نبودن سرنوشت عضویت سوئد در ناتو پیش از نشست لیتوانی