مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 12:352023-06-26اقتصادي

احداث 1000هکتار گلخانه در خراسان رضوی معطل تخصیص اعتبار


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در خراسان رضوی برای احداث 1000هکتار گلخانه متقاضی داریم که اگر تسهیلات تخصیص یابد می توانند احداث کنند.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون در خراسان رضوی برای احداث 1000هکتار گلخانه متقاضی داریم که اگر تسهیلات تخصیص یابد می توانند احداث کنند.

احمد نادری در حاشیه سفر به شهرستان خلیل آباد در گفت و گو با ایسنا با اعلام اینکه افزایش سطح زیر کشت در خراسان رضوی متوقف شده است و فقط تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار دارد، افزود: به مرور محصولات پر آب طلب در حال حذف و کشت محصولات کم آب بر جایگزین می شوند.

وی عنوان کرد: به دلیل برخی محدودیت ها از جمله وضعیت منابع آبی هر ساله سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی استان رو به کاهش است، به طوری که طی 20 سال گذشته 218 هزار هکتار از سطح زیر کشت محصولات زراعی کم و 156 هزار هکتار به محصولات باغی اضافه شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: همه ساله از سطح محصولاتی مانند گندم، جو، علوفه، ذرت، پنبه و سایر محصولات زراعی کم و به محصولات باغی به خصوص پسته و زعفران اضافه می شود، در واقع به سطح کلی اضافه نمی شود و فقط تغییر الگوی کشت داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث 1000هکتار گلخانه در خراسان رضوی معطل تخصیص اعتبار

احداث 1000هکتار گلخانه در خراسان رضوی معطل تخصیص اعتبار