مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 09:262023-06-26اقتصادي

ایجاد سد زیرزمینی اولین بار در استان اصفهان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، سطح عظیمی از کشور ما به دلیل قرارگیری در مناطق خشک و نیمه خشک همواره با مشکلات کمبود آب مواجه بوده که یکی از راه های جمع آوری و تأمین آب مورد نیاز در این مناطق احداث سد زیرزمینی است.

سدهای زیرزمینی از جمله سدهایی است که در مسیر جریان آب های زیرزمینی در یک لایهٔ آبدار طبیعی یا مصنوعی قرار داده شده و وضعیت جریان آب را اغلب به منظور ذخیره آب زیرزمینی تغییر می دهد.

  شهرستان اردستان نیز از جمله شهرهای کویری واقع شده در مناطق خشک و نیمه خشک کشور است که همچون برخی از مناطق کشور، با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند، اکنون برای تامین آب شرب در این منطقه، مسؤولان شهرستان طرح ایجاد سد زیرزمینی به عنوان اولین طرح در استان اصفهان را در اردستان در دست اقدام دارند.

سید محمد هادی احمدی طبا، فرماندار اردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: برای تامین آب شرب و صنعت در شهرستان اردستان، در حال برنامه ریزی برای ایجاد سد زیرزمینی هستیم و این طرح برای اولین بار در استان اصفهان در شهرستان اردستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در این راستا، جلسه ای با تعدادی از متخصصان حوزه جهادکشاورزی و سد زیرزمینی و مدیران منابع طبیعی، منابع آب و جهاد کشاورزی شهرستان برگزار کردیم، که موضوعات علمی و اقدامات انجام شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد سد زیرزمینی اولین بار در استان اصفهان

ایجاد سد زیرزمینی اولین بار در استان اصفهان