مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 16:052023-06-22اقتصادي

دکمه مرگ در خودرو برای چه بود؟! (+عکس)


در خودروهای محور جلو، موتور خودرو، گیربکس و دیفرانسیل در یک بسته واحد در داخل کاپوت قرار می گیرند.

این طراحی فشرده و جمع و جور، با کاهش وزن خودرو، - باعث صرفه جویی در مصرف سوخت می شد و ادغام بیشتر قطعات در جلوی خودرو، باعث شد تا فضای زیر پای راننده تنگ تر شده و فضای کمتری برای امکاناتی مثل دکمه نوربالا در کف ماشین وجود داشته باشد.

در اتومبیل های مدرن وقتی بخواهید نور بالا بزنید، از یک دسته که در کنار فرمان قرار دارد استفاده می کنید، اما با مروری بر تاریخ و بررسی اتومبیل های قدیمی، متوجه می شویم که در اتومبیل های قدیمی، راننده ها برای نوربالا دادن، از شیوه دیگری بهره می بردند و در واقع از پایشان استفاده می کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبر آنلاین، نکته جالب توجه اینجاست که صنعت خودروسازی تا سال 1927، هیچ استانداردسازی خاصی در زمینه تکنولوژی کنترل نداشت.

اما در آن سال، کمپانی فورد، مدل A را به بازار عرضه کرد که به دلیل شکل و ساختار کف آن تحول بزرگی ایجاد کرد.

این ساختار، شامل ابزار دنده مانندی بود که در کف ماشین و در کنار پدال های کلاچ، ترمز و گاز نصب می شد.

اولین تکنولوژی نوربالا در خودرو به چه ترتیب بود؟ بعد از شروع به استفاده از نور بالا در خودروها در سال 1924، خودروسازان آمریکایی، یک دکمه را در کف ماشین ها تعبیه می کردند که در کنار سایر پدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکمه مرگ در خودرو برای چه بود؟! (+عکس)

دکمه مرگ در خودرو برای چه بود؟! (+عکس)