مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-09اقتصادي

تغییرات محسوس خط ساحل، با پسروی آب دریای خزر در شهرستان آستارا


بررسی های میدانی از سواحل شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان نشان می دهد که در منطقه ساحلی و مرزی آستارا به طور محسوسی پسروی آب و تغییر خط ساحل رخ داده است.

- ایسنا/گیلان بررسی های میدانی از سواحل شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی استان گیلان نشان می دهد که در منطقه ساحلی و مرزی آستارا به طور محسوسی پسروی آب و تغییر خط ساحل رخ داده است.

دریای خزر در شهرستان های ساحلی استان گیلان به دلیل مواهب طبیعی منحصر به فرد، مناسب برای گردشگری بوده و همواره طی سال های متمادی کانون جمعیتی و سکونتی و محلی برای حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور شده است و این روند نیز همچنان ادامه دارد؛ با این حال معضل پسروی دریای خزر در سواحل این استان گردشگر پذیر کشور بنا به اعتقاد کارشناسان امر در صورت بی توجهی به رخداد مهم پسروی آب دریای خزر، به زیرساخت ها، فعالیت های دریایی و بخش گردشگری آسیب جدی وارد خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند عقب نشینی آب دریا در سواحل شمالی کشور از جمله استان گیلان می تواند چالش های جدیدی را در حوزه های مختلفی همچون زیرساخت ها و فعالیت بنادر و دریانوردی، خشک شدن ذخایر آبی وابسته به دریا نظیر تالاب ها و افزایش عرصه ساحل و دخل و تصرف انسانی به حریم دریا به دنبال داشته باشد و ضروری است تدابیر لازم در این ارتباط در دستور کار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات محسوس خط ساحل، با پسروی آب دریای خزر در شهرستان آستارا

تغییرات محسوس خط ساحل، با پسروی آب دریای خزر در شهرستان آستارا