مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 12:052023-07-03سياسي

جزییاتی جدید از ناوشکن «دنا»، ساخت وزارت دفاع


ناوشکن دنا یکی از جدیدترین دستاورد های دریایی ایران اسلامی است که توانست به همراه ناوبندر مکران ماموریت دریانوردی به دور کره زمین موسوم به عملیات کد 360 را انجام دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، ظهر شنبه 30 اردیبهشت ماه ناوشکن دنا به عنوان ناو سرفرماندهی ناوگروه 86 در بندرعباس پهلوگیری کرد تا بدین ترتیب مأموریت 8 ماهه دریانوردی نیروی دریایی ارتش به دور کره زمین به پایان برسد.

مأموریتی که نه تنها ایران و غرب آسیا بلکه همه جهان را غافلگیر کرد که چگونه ایران توانست با ناوگان دریایی خود به دریاهایی سفر کند که نیازمند تجهیزاتی با تناژ بالاتر است.

اما، ایران اسلامی توانست با استفاده از تجهیزات ساخت خود نه تنها با موفقیت ماموریت خود را انجام دهد بلکه رکوردهای مختلفی را هم به دست آورد.

ناو سرفرماندهی ناوگروه 86 یعنی دنا که ساخت صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است، ویژگی های خاصی دارد که توانست با استفاده از سامانه ها، تجهیزات و تسلیحات پیشرفته خود این ماموریت را با موفقیت به ثمر بنشاند.

به همین دلیل، تصمیم گرفتیم تا با یکی از افراد گروه طراحی و ساخت ناوشکن دنا در سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به گفت وگو نشسته و درباره دنا بیشتر بدانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی جدید از ناوشکن «دنا»، ساخت وزارت دفاع

جزییاتی جدید از ناوشکن «دنا»، ساخت وزارت دفاع