مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:452023-07-08بين الملل

بایدن مدعی امحای کامل تسلیحات شیمیایی آمریکا شد


جو بایدن رییس جمهور آمریکا با انتشار یک بیانیه مدعی شد که زرادخانه تسلیحات شیمیایی این کشور به طور کامل از بین رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رییس جمهور آمریکا با انتشار یک بیانیه ضمن اتهام زنی علیه روسیه و سوریه درباره سلاح های شیمیایی، مدعی امحای کامل انبار تسلیحات شیمیایی ایالات متحده شد.

کاخ سفید بیانیه ای از جو بایدن رییس جمهور آمریکا منتشر کرد که در آن ادعا شده است، آمریکا امحای زرادخانه تسلیحات شیمیایی خود را تکمیل کرده است.

در بیانیه بایدن آمده است: برای بیش از 30 سال، ایالات متحده به طور خستگی ناپذیری برای از بین بردن ذخایر تسلیحات شیمیایی مان تلاش کرده است.

امروز من مفتخرم که اعلام کنم ایالات متحده به شیوه ای ایمن، آخرین مهمات موجود در انبار (سلاح شیمیایی آمریکا) را از بین برده است؛ اقدامی که ما را یک قدم به جهانی عاری از وحشت تسلیحات شیمیایی نزدیکتر می کند .

به ادعای او، دولت های متوالی در آمریکا متعهد شده بودند که تسلیحات شیمیایی هرگز دوباره توسعه یا مستقر نشوند و این دستاورد نه تنها به تعهد دیرینه ما تحت کنوانسیون سلاح های شیمیایی کمک می کند، بلکه اولین بار است که یک نهاد بین المللی امحای کامل سلاح های شیمیایی اعلام شده را تأیید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن مدعی امحای کامل تسلیحات شیمیایی آمریکا شد

بایدن مدعی امحای کامل تسلیحات شیمیایی آمریکا شد