مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 06:352023-07-18پزشكي

کودکان اُتیسم همدانی نیازمند مرکز توانبخشی هستند


بیماران اُتیسم با توجه به شرایط خاصشان نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند، اما متأسفانه حتی یک مرکز نگهداری و توابنخشی در استان وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن خانجانی موقر در بازدید از انجمن اُتیسم همدان، اظهار کرد: فعالیت های این مؤسسه مردم نهاد ستودنی است، اما برای ارائه خدمات بهتر و جامع تر نیازمند کمک و همراهی تمام و کمال دو دستگاه بهزیستی و علوم پزشکی هستند.

وی افزود: هنوز یک مرکز نگهداری و توانبخشی در همدان برای کودکان اُتیسم وجود ندارد، با توجه به نوع خدمات مورد نیاز و شرایط خاص این بیماران و اینکه نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند، بهزیستی موظف به حمایت از این افراد است.

دادستان همدان با بیان اینکه اگر اتفاقی برای سرپرست خانواده بیافتد، هیچ مرکز نگهداری مستقل و بهره مند از ظرفیت و تجهیزات مناسب برای بیماران اُتیسم وجود ندارد و این مسئله نگرانی های بسیاری برای خانواده هایشان ایجاد کرده است، گفت: به گفته کارشناسان درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما اگر شرایط نگهداری تا حدود قابل قبولی فراهم شود می توان با گفتار درمانی و توانبخشی بخش قابل توجهی از علائم بالینی این بیماران را بهبود بخشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان اُتیسم همدانی نیازمند مرکز توانبخشی هستند

کودکان اُتیسم همدانی نیازمند مرکز توانبخشی هستند