مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 16:152023-07-04اقتصادي

تبدیل دستورالعمل حاکمیت شرکتی به قانون


رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که دنبال آن هستیم دستورالعمل حاکمیت شرکتی به شکل قانون دربیاید تا ضمانت اجرای بالاتری برای آن داشته باشیم.

- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که دنبال آن هستیم دستورالعمل حاکمیت شرکتی به شکل قانون دربیاید تا ضمانت اجرای بالاتری برای آن داشته باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مجید عشقی در همایش چشم انداز حاکمیت شرکتی، الزامات و چالش ها، با بیان اینکه یکی از بحث های جدی در سال های اخیر تعادل بین منافع ذینفعان شرکت ها است گفت: این موضوع در نظارت بر نهادهای مالی، نظارت بر بازار و نظارت بر بورس ها مهم است.

این موضوع بیش از 50 سال است که در دنیا مطرح شده است و قوانین جدیدی هم برای آن وضع شده است.

در بازار سرمایه ایران هم مقررات حاکمیت شرکتی وضع شده است اما لازم است ارکان بازار سرمایه و نهادهای مالی اقدامات بیشتری انجام دهیم و گفتمان حاکمیت شرکتی را جاری و پیگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر حاکمیت شرکتی به درستی اجرا شود و تعادل بین منافع ذینفعان برقرار شود منتج به منافع سرمایه گذاران، افزایش شفافیت و تضمین سلامت بازار خواهد شد، گفت: در سال گذشته اصلاح دستورالعمل شرکتی در سازمان بورس صورت گرفت؛ این اصلاحات بر مبنای واقعیت اقتصادی کشور انجام شد؛ این اصلاحات ابلاغ شد، حتما باید نهضت تب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تبدیل دستورالعمل حاکمیت شرکتی به قانون

تبدیل دستورالعمل حاکمیت شرکتی به قانون