مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 11:072023-07-04سياسي

پناهیان: نوحه خوب می تواند به حل بحران های فرهنگی جامعه کمک کند


بزرگترین بحران های فرهنگی ما می تواند با نوحه حل شود.

ناشکری، ناامیدی، ندیدن نیمه پر لیوان را می توان با امام حسین(ع) و دعای عرفه اش که از 110 سطر آن 50 سطر تشکر از خداست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، نشست تخصصی نوحه سرایان و نغمه پردازان با عنوان میان داران جهاد به همت دفتر نوحه سازمان هیأت و تشکل های دینی در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

تا زمانی که معارف به نوحه تبدیل نشود، ماندگار نمی شود حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به اینکه تا سخنرانی ها و معارف در اشعار ثبت نشود و به زبان شاعران نیاید، در سینه ها باقی نمی ماند اظهار داشت: این جمله را در گذشته می گفتم و امروز اضافه می کنم تا زمانی که مضامین اشعار در متن نوحه جاری نشود، ماندگار نمی شود.

وی افزود: تا زمانی که ساعت ها سخنرانی ، کتاب نشود و کتاب ها به شعر تبدیل نشود و شعرها به نوحه تبدیل نشوند تا در قالب ملودیک در هیأت ها خوانده نشود، آنچنان بقاء و گسترش پیدا نمی کند.

نوحه هنرمندانه باید غیرمستقیم و دارای استعاره باشد پناهیان با بیان اینکه جنس قیام امام حسین(ع) تبلیغی است گفت: براساس روایات، اگر فردی یک بیت شعر برای امام حسین(ع) بگوید چه پاداش با عظمتی برای آن هست همچنین اگر کسی خودش شعر نگفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پناهیان: نوحه خوب می تواند به حل بحران های فرهنگی جامعه کمک کند

پناهیان: نوحه خوب می تواند به حل بحران های فرهنگی جامعه کمک کند