مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 10:002023-07-04سياسي

برگزاری جشن نفس در قزوین/ 317 قزوینی در انتظار پیوند عضو


دومین همایش استانی جشن نفس شامگاه 12 تیر ماه 1402 با حضور مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در قزوین و دیگر مدیران استانی برگزار شد.

- اهدای عضو واژه ای غریب در ذهنم که اندیشیدن به آن کمی تپش های قلبم را تندتر می کند چراکه این واژه به دنبال واژه مرگ می آید و همواره اندیشیدن به مرگ دشوار است؛ رفتن به همایش جشن نفس متمایز از برنامه های پوششی دیگر است و این برنامه گویا من را در مقابل اندیشه هایم درباره مرگ و اهدای عضو قرار خواهد داد.

وارد سالن می شوم و جایی برای نشستن پیدا می کنم، با دیدن قاب عکس های در دست افراد حاضر در سالن بغضی به گلویم چنگ می اندازد، قاب عکس هایی با تصویرهای مختلف؛ کودک، نوجوان و پیر؛ خنده قاب شده و ربان مشکی کنار عکس تناقضی پایدار و غمی ابدی را به تصویر کشیده است؛ با فشردن دندان هایم روی هم سعی می کنم بغضم را در گلو فرو ببرم و وسعت ایثارگری این خانواده ها را تحسین کنم.

این خانواده ها با اهدای عضو عزیزانشان به زندگی چندین نفر حیات دوباره بخشیده اند و حالا وجود عزیز آنان در جسم چندین نفر زندگی می کند و فکر می کنم باید این افراد را فرشته حیات بخش نامید.

از هر سه هزار مرگ مغزی فقط هزار نفر به اهدای عضو رضایت می دهند کتایون نجفی زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در این همایش اظهار کرد: متأسفانه از 3 هزار مرگ مغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری جشن نفس در قزوین/ 317 قزوینی در انتظار پیوند عضو

برگزاری جشن نفس در قزوین/ 317 قزوینی در انتظار پیوند عضو