مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-04سياسي

برنامه هفتم توسعه توجهی به پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون ندارد


رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: علی رغم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در راستای حمایت از موسسه رازی و با وجود پیگیری های انجام شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، علی اسحاقی، رییس موسسه سرم سازی رازی، در بازدید نماینده ولی فقیه در سازمان تات از موسسه رازی، گفت: مجموعه رازی وظیفه تولید و تحقیق فرآوره های بیولوژیک کشور را بر عهده دارد و حدود 80 درصد نیازهای واکسن پزشکی کشور بیش از 90 درصد واکسن های دامی و بیش از 35 درصد واکسن های طیور کشور را تامین می کند.

وی میزان تولید سالیانه واکسن در این موسسه را بیش از 3.

5 میلیارد دز عنوان کرد و افزود: حوزه تحقیق و توسعه نقش بسایر مهمی در تولید و فرآورده های جدید ایفا می کند و ماحصل تلاش های محققان و دانشمندان رازی در این بخش قابل مشاهده است.

رییس موسسه رازی تاکید کرد: علاوه بر تحقیقات در زمینه پزشکی بخش مهمی از تحقیقات در حوزه بیماری های دام و طیور و به ویژه بیماری های مشترک میان و انسان و دام در موسسه رازی انجام می شود و در همین راستا 15 آزمایشگاه ملی و مرجع در موسسه رازی وجود دارد.

وی همچنین به شعب شش گانه موسسه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تحقیقات و همچنین تولید واکسن ها در شعب مختلف موسسه از جمله مشهد، مرند، شیراز، اهواز، کرمان و اراک نیز درحال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه هفتم توسعه توجهی به پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون ندارد

برنامه هفتم توسعه توجهی به پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون ندارد