شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-15دانش

«جیمز وب» 3 گزینه احتمالی برای ستاره های تاریک افسانه ای یافت

آیا «ستاره های تاریک» افسانه ای واقعا وجود دارند؟ تلسکوپ فضایی جیمز وب سه گزینه احتمالی را شناسایی کرده است.

- جیمز وب 3 گزینه احتمالی برای ستاره های تاریک افسانه ای یافت آیا ستاره های تاریک افسانه ای واقعا وجود دارند؟ تلسکوپ فضایی جیمز وب سه گزینه احتمالی را شناسایی کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، بر اساس تحقیقات جدید، تلسکوپ فضایی جیمز وب(JWST) سه ستاره تاریک احتمالی را شناسایی کرده که ممکن است از ذرات ماده تاریک رو به نابودی نیرو بگیرند.

بیان اینکه این ستاره های تاریک احتمالی دقیقا چه هستند کار دشواری است.

کاترین فریز(Katherine Freese)، یکی از نویسندگان این مطالعه و مدیر موسسه ی فیزیک نظری واینبرگ در دانشگاه تگزاس می گوید: کشف نوع جدیدی از ستاره به خودی خود بسیار جالب است، اما کشف این که ماده تاریک به ستاره نیرو می بخشد بسیار اتفاق بزرگی است.

اعتقاد بر این است که ماده ی تاریک بیشتر جهان مادی را تشکیل می دهد، اما با تلسکوپ های معمولی قابل مشاهده نیست.

ما می توانیم حضور آن را از طریق اثرات گرانشی ترسیم کنیم، مانند زمانی که یک کهکشان عظیم از مقابل ستاره ای دور عبور می کند و نور آن را بزرگ نمایی می کند.

ستارگان تاریک ممکن است از ذرات ماده تاریک تغذیه شوند، همانطور که ستارگان عادی مانند خورشید منظومه شمسی ما از ماده ی عاد