موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - رياست جمهوري - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - حقوق بازنشستگان - ايرانيان مقيم خارج - محمدباقر قاليباف - باشگاه پرسپوليس - ليگ برتر فوتبال ايران - كاپوكانونيره - تالار چهارسو تئاتر شهر - هفته نشنال جئوگرافيك - معاون وزير آموزش و پرورش - شيهد - سپاهان رسانه - قهرماني مس رفسنجان - فدراسيون سرآمدان علمي - سوپركاپ اروپا - سريال دهه فجر - احمد اميرآبادي فراهاني - علوم تربيتي - جشنواره فيلم روتردام

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-01بين الملل

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر فرانسه را احضار کرد


وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر فرانسه در این کشور را به دنبال دیدار رییس جمهور فرانسه با لابی ارمنستان و برخی اظهارات وی، احضار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه ها روز شنبه از احضار سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان به دلیل ملاقات رییس جمهور فرانسه با لابی ارامنه در شهر مارسی خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری نیوز آرمنیا آن بویلون سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان پس از دیدار امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه با جامعه ارامنه، به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان احضار شد.

بر اساس این گزارش، از سفیر فرانسه در جمهوری آذربایجان خواسته شده درباره دیداراخیر امانوئل ماکرون با نمایندگان حزب داشناکسوتون و لابی ارمنستان در فرانسه توضیح دهد.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از سفیر فرانسه همچنین خواسته در مورد اظهارات ماکرون توضیح دهد.

  فرانسه و ارمنستان روابط بسیار گرمی دارند به طوریکه چندی قبل، سنای فرانسه با 295 رای موافق، قطعنامه ای را تصویب کرد که در آن از دولت فرانسه خواسته شده جمهوری آذربایجان را به دلیل حملات علیه ارمنستان در سپتامبر 2022 تحریم کند(، امانوئل مکرون در دیدار با لابی ارمنستان، تعهد خود را به قره باغ کوهستانی و ارمنستان ابراز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان سفیر فرانسه را احضار کرد