مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-01اقتصادي

توضیحات خاندوزی در مورد انحراف منابع در برخی از بانکهای خصوصی


وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد انحراف چشمگیر برخی بانک های خصوصی در نسبت تسهیلات به سپرده در استان ها توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید احسان خاندوزی در پخش خبری 14 اظهار داشت: یکی از دغدغه های دولت مساله عدالت منطقه ای در دسترسی به تسهیلات بانکی است که برخی از استان ها و مناطق کشور بسیار دور هستند و برخی از استان ها دسترسی های بیشتری دارند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: در جریان سفرهای استانی رییس جمهوری یکی از پرتکرارترین موارد نارضایتی مردم این بود که برخی از بانک های کشور منابع و سپرده های مردم آن منطقه را جمع می کنند اما فقط بخش ناچیزی از آن را صرف پروژه های استان می کنند و بیشتر مقصد این سپرده ها حرکت به سمت 2 یا 3 استان ویژه و برخوردار است که منجر به محرومیت سایر استان ها شده است.

وی با بیان اینکه این وضعیت در اکثر استان های کشور شایع است، گفت: به عنوان نمونه در حالی که در استان بوشهر نسبت تسهیلات به سپرده بانک های دولتی حدود 83 درصد است (حدود 85.

6 درصد استفاده کامل از تمام سپرده های استان برای همان استان است) این نسبت در مورد یکی از بانک های غیردولتی 6 درصد و یکی دیگر 5 درصد و یکی دیگر 3 درصد است؛ یعنی 97 درصد از سپرده های مردم آن استان به خارج استان و به پروژه هایی که صرفاً برای یکی دو استان برخوردار یا پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات خاندوزی در مورد انحراف منابع در برخی از بانکهای خصوصی

توضیحات خاندوزی در مورد انحراف منابع در برخی از بانکهای خصوصی