مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 14:052023-07-22اقتصادي

سد سرداب فریدونشهر به زودی آبگیری می شود


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به روند اجرایی سد سرداب گفت: این سد در تنظیم آب عبوری از تونل چشمه لنگان نقش مهمی دارد و انتظار می رود به زودی شاهد آبگیری سد سرداب باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان در بازدید از سد سرداب فریدونشهر اظهار داشت: با توجه به شرایط بارش ها در سال های اخیر و به منظور ذخیره سازی آب مازاد رودخانه سرداب در فصول پرباران و رهاسازی آن در فصول کم باران برای تنظیم آب عبوری از تونل چشمه لنگان، تکمیل و بهره برداری از این سد از اولویت های شرکت آب منطقه ای اصفهان در سال جاری است.

وی افزود: با تأکید وزرات نیرو برای پیشبرد طرح و تکمیل پروژه های آبی استان، انتظار می رود به زودی شاهد آبگیری سد سرداب باشیم.

ساسانی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این سد از مهرماه 1391 آغاز شده است، گفت: عمده عملیات اجرایی سد شامل خاکبرداری بدنه سد به حجم 640 هزار مترمکعب، آب بندی پی سد به میزان 24 هزار متر، خاکریزی بدنه سد به حجم یک میلیون و 443 هزار مترمکعب، خرید و نصب قسمت عمده تجهیزات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه ظرفیت این سد حدود 42 میلیون مترمکعب است، بیان کرد: سد سرداب از نوع سنگریزه ای با هسته رسی با ارتفاع 54 متر و طول تاج 820 متر در روستای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد سرداب فریدونشهر به زودی آبگیری می شود

سد سرداب فریدونشهر به زودی آبگیری می شود