مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 12:552023-07-11سياسي

مشکلات ثبت رسمی معاملات ناشی از عدم اجرای قوانین است


معاون رییس قوه قضاییه درباره توسعه اسناد رسمی گفت: تنها راه کمک به مردم ایجاد قوانین جدید نیست بلکه بسیاری از همین قوانین که با هم در تعارض هستند منجر به ایجاد مشکلات شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه صبح امروز در دومین همایش ملی ایده های تحول آفرین ثبتی با بیان اینکه بحث دنیای امروز مطالعه انسان مغزمحور است، اظهار کرد: یکی از برندگان جایزه نوبل در آمریکا اعلام کرد که برای آینده جهان به جای حرکت به سمت کرات دیگر باید به سراغ مغز می رفتیم و ناشناخته های دنیای مغز را می شناختیم تا به وسیله آن دنیا را تسخیر می کردیم.

وی ادامه داد: در مغز شرایط ثبت وقایع ایجاد شده است و همین ثبت، مسأله ای بسیار پیچیده است که می توان آن را به مجموعه سازمان ثبت نیز تعمیم داد.

سازمان ثبت می تواند از بسیاری از جرائم پیشگیری کرده و بسیاری از دغدغه ها را رفع کند.

جهانگیر سپس با بیان اینکه زمانی می توان ثبت رسمی را در جامعه جاری کرد که فرهنگ آن رواج یافته باشد، گفت: مردم هنوز اهمیت ثبت رسمی را به خوبی درک نکرده اند و به همین دلیل است که با گذشت بیش از صد سال از قانون ثبت همچنان اسناد عادی درحال مبادله شدن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات ثبت رسمی معاملات ناشی از عدم اجرای قوانین است

مشکلات ثبت رسمی معاملات ناشی از عدم اجرای قوانین است