مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:222023-07-05بين الملل

رسانه عربستانی: میدان الدره فقط به کویت و ریاض تعلق دارد


خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک مقام وزارت خارجه این کشور سهم مشروع ایران از میدان گازی الدره را انکار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی مدعی است که مالکیت منابع طبیعی در منطقه مشمول میدان گازی الدره تنها در مالکیت مشترک عربستان سعودی و کویت است.

یک مقام وزارت خارجه عربستان سعودی به خبرگزاری رسمی این کشور (واس) اعلام کرد: عربستان سعودی و کویت به تنهایی دارای حق حاکمیت کامل برای بهره برداری از ثروت در آن منطقه هستند.

این منبع که نامش فاش نشده گفته است: عربستان سعودی درخواست های قبلی خود را از تهران برای آغاز مذاکرات در خصوص تعیین مرزهای شرقی منطقه دریایی تقسیم شده بین عربستان و کویت را بر اساس احکام حقوق بین الملل تکرار می کند.

وزارت خارجه کویت هم دوشنبه گذشته منکر حق ایران در میدان گازی آرش شده و گفته بود که منطقه دریایی که میدان گازی الدره/آرش در آنجا واقع است در آب های سرزمینی کشور کویت است و ثروت طبیعی آن بین کویت و عربستان سعودی مشترک است.

خبرگزاری کویت به نقل از یک مقام وزارت خارجه کویت آورده بود که تنها دو کشور کویت و عربستان سعودی در ثروت طبیعی میدان الدره شریک هستند و کویت بار دیگر از طرف ایرانی می خواهد که مذاکرات بر سر ترسیم مرزهای دریایی کویت و عربستان سعودی با ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه عربستانی: میدان الدره فقط به کویت و ریاض تعلق دارد

رسانه عربستانی: میدان الدره فقط به کویت و ریاض تعلق دارد