مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-22سياسي

«هفته خونی» رسم شریف مردم کرمان، از محرم تا محرم


یکی از محافل مخلصانه مردم روضه خانگی است که کرمانی ها به آن هفته خونی هم می گویند، مراسمی که دارای برکات زیادی است و از اعتقادات عمیقی می جوشد، - خبرگزاری فارس کرمان/آمنه شهریارپناه: عزاداری ها در محرم به روش های مختلفی برگزار می شوند و هرکسی به صورتی سعی دارد ارادت خود را به آقا اباعبدالله الحسین(ع) نشان داده و نامش را در میان عزاداران حسینی ثبت کند.

اما موضوعی که در این میان به نوعی تافته جدا بافته به حساب می آید، روضه های خانگی هستند که کرمانی ها به آن هفته خونی هم می گویند، جلساتی که صرفا برای محرم نیست و در طول سال برگزار می شوند اما در این ماه عزیز اوج می گیرند.

جلساتی که هنوز صفای سنتی خود را حفظ کرده و کسانی که آن را برگزار می کنند از تاثیرات عمیق روضه های خانگی در زندگی می گویند.

 روضه خانگی فرزندانم را رشد داد خانم موسوی کسی که 31 سال این محفل مخلصانه و عاشقانه را در خانه اش برگزار می کند، در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان تاثیرات آن را مشهود ارزیابی و اظهار داشت: کلاس سوم راهنمایی بودم ازدواج کردم، مادری کم سن و سال شدم و چیز زیادی از مادری و خانه داری نمی دانستم، همین روضه ها فرزندانم را رشد داد و آنها را به سرانجام خوبی رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هفته خونی» رسم شریف مردم کرمان، از محرم تا محرم

«هفته خونی» رسم شریف مردم کرمان، از محرم تا محرم