مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 07:052023-06-26سياسي

ورود دادستانی برای حمایت های قضایی و حقوقی مهجورین


معاون دادستان همدان در امور حسبی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 700 پرونده افراد مهجور، ایتام و نیازمندان تشکیل شده که این مجموعه مسائل آنان را به منظور سرپرستی امور و تعیین و نصب قیم دنبال می کند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان حجت الاسلام محمد براتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از وظایف این معاونت حمایت های قضایی و حقوقی از مهجورین است که به جد دنبال می شود.

وی در تشریح امور حسبی عنوان کرد: این امور مربوط به احوال شخصیه است و در آن به موضوعاتی به مانند قیومت، ترکه میت، غائب مفقودالاثر، محجورین و موارد مرتبط با آن پرداخته می شود که دادگاه مکلف است بدون اینکه در مورد آن امور، اختلاف و مرافعه ای بین اشخاص به وجود آمده باشد، وارد رسیدگی شود.

معاون دادستان همدان در امور حسبی نظارت بر اموال و دارایی اشخاص مهجور (زیر 18 سال) و سفیه (فردی که صغیر نیست، بزرگ است و عقل ناقص در امور مالی دارد) مجنون تا مادامی که افاقه یابد و صغاری که به سن رشد برسند و یا اینکه حکم رشد بگیرند (حکمی از دادگاه خانواده که نشان دهد کودک زیر 18 سال توانایی تصمیم گیری در امور مالی دارد) و یا در مورد سفیه و مجنون، در صورتی که عقلشان کامل و سالم شود و نیز امور غائبین را از وظایف این معاونت برشمرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود دادستانی برای حمایت های قضایی و حقوقی مهجورین

ورود دادستانی برای حمایت های قضایی و حقوقی مهجورین