مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 09:452023-07-04سياسي

برنامه ششم توسعه ضمانت اجرا نداشت


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از مشکلات برنامه ششم توسعه آن بود که ضمانت اجرا نداشت و به همین دلیل بسیاری از دستگاه ها تکالیف خود را انجام ندادند.

- احسان ارکانی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره الزاماتی که باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار گیرد، گفت: لایحه بودجه سنواتی، برنامه مالی کشور در یک سال است و باید ریز به ریز منابع مالی و مصارف کشور در آن مشخص باشد.

در برنامه پنج ساله توسعه کشور لازم نیست مانند لایحه بودجه همه منابع و مصارف بیاید، بلکه سرجمع تکالیفی که به دستگاه ها می شود باید با میزان منابع درآمدی کشور انطباق داشته باشد.

وی ادامه داد: منابع مالی سالانه ما مشخص است و برای 5 سال آینده می توانیم یک برآورد از منابع مالی سالانه کشور داشته باشیم و بر این اساس نباید تکالیفی را در برنامه هفتم توسعه بگنجانیم که 10 برابر کل منابع درآمدی کشور باشد و باید تکالیف برنامه منطبق با درآمد کشور باشد.

تکالیف برنامه هفتم منطبق با درآمد کشور باشد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس مفاد لایحه برنامه هفتم توسعه را به طور دقیق بررسی می کند و باید بین تکالیف دستگاه ها که در برنامه آمده با منابع درآمدی کشور انطباق کامل و دقیقی وجود داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه ششم توسعه ضمانت اجرا نداشت

برنامه ششم توسعه ضمانت اجرا نداشت