مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 13:452023-06-22فرهنگي

وزیر فرهنگ : قصه گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قصه گویی را بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در اختتامیه دومین دو سالانه قصه گویی نهال امید به میزبانی منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ادبیات داستانی ما، پر از حکایت های قرآنی است؛ در همه خانواده های ایرانی نیز قصه یک جایگاه ویژه دارد و هیچ مادری نیست که برای فرزندش قصه نگفته باشد.

وی به رونمایی طرح هدهد اشاره کرد و گفت: قصه هدهد یک داستان قرآنی است که پیامدهای زیادی داشت و که انتخاب این اسم، علاوه بر اهداف تعیین شده، می تواند داستان هدهد را نیز برای نونهالان روشن کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نوستالژی قصه در همه جای ایران و تاریخ ایران وجود دارد و در هر برهه از زمانی که باشیم، عشق به قصه و قصه گویی در ایران و ایرانیان وجود دارد.

وی گفت: قصه در وجود و زندگی مردم ایران نهادینه شده است و چه زیبا که این قصه ها با حکایت و آموزه های قرآنی نهفته شده است.

اسماعیلی از جایگاه ویژه کودکان و نوجوانان در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز در این راستا برنامه ریزی های خوبی داشته و برنامه های راهبردی در نظر گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر فرهنگ : قصه گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است

وزیر فرهنگ : قصه گویی بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم فرهنگی است