مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 16:402023-06-26سياسي

توصیه های امام باقر (ع) برای پدر و مادرهای آینده


یک سالی می شود که به زیر یک سقف رفته اند، از اینکه در آینده کودکی به جمعشان اضافه شود، یک مقدار دلهره دارند، با این وجود امام باقر (ع) برای این دسته از زوجین توصیه هایی دارند که آینده کودک نیامده آن ها را تضمین می کند.

- گروه زندگی: امروز سالروز شهادت بزرگ مردی از تبار آل الله است، او که روزگاری کوچک ترین شاهد صادق مصیبت عظیم کربلا بود، حدود چهار سال ابتدایی زندگانیش را در پرتو سیره عملی جد بزرگوارش امام حسین (ع) سپری کرد.

او نخستین کسی است که از سوی پدر و مادر؛ فاطمی و علوی است.

محمد بن علی زین العابدین که رسول خاتم او را باقر آل محمد (ص) شکافنده علوم خواند، در زمان حیات پر برکتش نهضت علمی را پایه گذاری کرد که از خیر و برکات امام باقر (ع) همچنان بهره می بریم.

این امام همام که در اثر کید و دسیسه خلفای بنی امیه با زهر مسموم شد، در هفتم ذ ی الحجه سال 114 هجری در مدینه منوره به شهادت رسید و پیکر مطهرش در کنار پدرش و امام حسن مجتبی (ع) در قبرستان بقیع آرام گرفت.

   مزار امام باقر (ع) در بقیع امام باقر (ع) در زمان امامتشان علاوه بر تشریح و تبیین سیره نبوی تلاش کردن در قالب نهضت علمی  تلاش کردند سطح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حتی اقتصادی جامعه را بالا ببرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های امام باقر (ع) برای پدر و مادرهای آینده

توصیه های امام باقر (ع) برای پدر و مادرهای آینده