مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-08بين الملل

چهره مشهور مورد حمایت آمریکا برای رهبری آتی «ناتو» کیست؟


روزنامه انگلیسی فاش کرد که همزمان با پایان ریاست دبیرکل کنونی ناتو تا اکتبر سال آتی، رییس جمهور آمریکا به دنبال جایگزینی استولتنبرگ با رییس کنونی کمیسیون اتحادیه اروپا است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه انگلیسی تلگراف فاش کرد که رییس جمهور آمریکا برنامه مخفی برای حمایت از اورزولا فون در لاین ، رییس کمیسیون اتحادیه اروپا برای تصدی دبیرکلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.

روزنامه تلگراف به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که جو بایدن در حال تلاش برای اقناع فون درلاین برای تصدی پست دبیرکلی ناتو پس از ینس استولتنبرگ است؛ دبیرکل فعلی ناتو 12 ماه دیگر این مسئولیت را ترک خواهد کرد و محافل غربی از هم اکنون نگران نیافتن فردی مناسبِ این سمت و جانشینی مناسب برای وی هستند.

یک منبع آگاه دیگر به تلگراف فاش ساخته که در صورت شکست در تعیین جانشین مناسب دبیرکلی فعلی، سال آینده میلادی وضعیت بسیار دشوارتر از سال جاری خواهد بود.

در همین ارتباط، یک منبع مطلع دیگر با افزایش گمانه زنی ها درباره فرد مناسب آتی دبیرکلی ناتو اعلام کرد که طی سال های گذشته بایدن با فون دیر لاین مناسبات بسیار مستحکمی از رهگذر نقش و تلاش وی در تعمیق روابط و تقویت همکاری های واشنگتن با چین، اوکراین و مسئله معاهده آب و هوایی برقرار کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهره مشهور مورد حمایت آمریکا برای رهبری آتی «ناتو» کیست؟

چهره مشهور مورد حمایت آمریکا برای رهبری آتی «ناتو» کیست؟