مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:052023-07-03اقتصادي

فعال بودن 68 دستگاه شتاب نگار زلزله در سیستان و بلوچستان


رییس کمیته مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر با نصب و فعال بودن 68 دستگاه نسل دو و چهار شتاب نگار زلزله وضعیت این استان از این حیث در سطح کشوری مطلوب است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس کمیته مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر با نصب و فعال بودن 68 دستگاه نسل دو و چهار شتاب نگار زلزله وضعیت این استان از این حیث در سطح کشوری مطلوب است.

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا- افزود: این دستگاه ها که جنبش زمین و حرکت های تکنیکی آن را رصد و اطلاعات را آنلاین در اختیار قرار می دهد، برای کاهش خطرپذیری و افزایش تاب آوری شهرها امکان بسیار خوبی فراهم می کند.

وی ادامه داد: با اطلاعات این دستگاهها، شتاب و بزرگی زلزله را می توان تشخیص داد و همزمان این دستگاه می تواند با دستگاههای اطراف ارتباط برقرار و مسیر گسل را نشان داده و به مدیر بحران کمک می کند تا مسیر تخریب زلزله را تعیین نموده و اکیپهای امدادرسان را به مسیرها روانه سازد.

رییس کمیته مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این استان با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می کند، گفت: گسل مکران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعال بودن 68 دستگاه شتاب نگار زلزله در سیستان و بلوچستان

فعال بودن 68 دستگاه شتاب نگار زلزله در سیستان و بلوچستان