مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 15:152023-07-18اجتماعي

گنبدخانه امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد بازسازی می شود


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از برچیدن گنبدخانه امامزاده سلیمان (ع) اشتهارد با توجه به ناپایداری بنا با مجوز وزارت میراث فرهنگی و مصوبه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، احمد افضلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در نشستی با حضور مدیران کل ادارات میراث فرهنگی، اوقاف و امور خیریه و پیمانکار مرمت امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد که در روز یکشنبه 25 تیر 1402 برگزارشد، مصوبه برچیدن گنبدخانه این امامزاده تاریخی را ابلاغ کرد.

   مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، اظهار کرد: بنابراین پیرو این جلسه و با توجه به شرایط خاص و ناپایدار بنا و احتمال ریزش و خطر جانی، با توجه به نظر شورای فنی و اخذ مجوز از وزارت میراث فرهنگی، روز دوشنبه 26 تیرماه، پیمانکار نسبت به برچیدن بنای گنبدخانه با رعایت تمام نکات ایمنی و جلوگیری از آسیب به بخش شبستان اقدام کرد.

  خاکی افزود: مقرر شد اداره کل اوقاف استان نسبت به تأمین اعتبار برای احداث مجدد بنا بر اساس طرح و نقشه مصوب و ثبت شده بنا، اقدام کند و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به احداث مجدد بنا بر اساس مشخصات ثبتی آن اقدام کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبدخانه امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد بازسازی می شود

گنبدخانه امامزاده سلیمان(ع) اشتهارد بازسازی می شود