مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-10پزشكي

درمان سرطان با هدف گیری کروموزوم های اضافی توسط کریسپر


سلول های دارای کروموزوم اضافی با پیشرفت سرطان مرتبط هستند، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که این موضوع می تواند نقطه ضعف آنها نیز باشد.

- سلول های دارای کروموزوم اضافی با پیشرفت سرطان مرتبط هستند، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که این موضوع می تواند نقطه ضعف آنها نیز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان دانشگاه ییل(Yale) یک راه درمانی بالقوه و جدید برای مبارزه با سرطان کشف کرده اند.

این تیم با استفاده از فناوری ویرایش ژن موسوم به کریسپر(CRISPR)، کروموزوم های اضافی را از سلول های سرطانی حذف کرد و دریافت که آنها دیگر نمی توانند خارج از کنترل رشد کنند.

سلول های سالم انسان دارای 23 جفت کروموزوم هستند، اما برای بیش از یک قرن مشاهده شده است که اکثر سلول های سرطانی دارای کروموزوم های اضافی هستند.

این وضعیت به عنوان آنیوپلوییدی(aneuploidy) یا ناهولادی شناخته می شود، اما نقش دقیق آن در سرطان همچنان یک راز باقی مانده است.

آنیوپلویید یا آنوپلویید در زیست شناسی، ژن شناسی و زیست فناوری به اندامگان یا یاخته ای که یک یا چند کروموزوم کمتر یا بیشتر از تعداد معمول کروموزوم های گونه ی مربوطه داشته باشند، می گویند.

حال آیا آنیوپلوییدی علت اصلی سرطان است یا فقط یکی از علائم آن است؟ دانشمندان دانشگاه ییل در یک مطالعه جدید، نقش آن را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان سرطان با هدف گیری کروموزوم های اضافی توسط کریسپر

درمان سرطان با هدف گیری کروموزوم های اضافی توسط کریسپر