مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 19:202023-06-25بين الملل

تشریح جنگ سه ضلعی واگنر، رسانه های غربی و سلبریتی های فراری علیه روسیه


یک کارشناس مسائل روسیه در گفت وگویی، ابعاد مختلف جنگ سه ضلعی یک روزه علیه روسیه را تشریح کرد و گفت: نیروهای واگنر، رسانه های وابسته به غرب و سلبریتی های فراری از روسیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جمعه شب دوم خردادماه 1402  رسانه های غربی از شورش گسترده نیروهای مسلح خصوصی واگنر بر ضد مواضع ارتش و وزارت دفاع روسیه خبر دادند و گفتند در روسیه حکومت نظامی برقرار شده و برخی از کشورها هم از شهروندان خود خواستند تا به شهرهای مرزی روسیه با اوکراین سفر نکنند.

این شورش با مدیریت صحنه و با طراحی نیروهای ارتش و وزارت دفاع روسیه و ورود بلاروس به ماجرا کنترل شد.

واگنر یک گروه نظامی خصوصی در روسیه است که زیر نظر وزارت دفاع و ارتش روسیه آموزش دیده و از تجهیزات این دو نهاد استفاده می کند.

این گروه در جنگ هایی مانند جنگ 2014 در اوکراین هم شرکت کرد و همچنین در آفریقای مرکزی و سوریه هم به نیابت از نیروهای مسلح روسیه شرکت داشت.

  پس از اینکه نیروهای واگنر به فرماندهی یِوگنی ژریگوژین به اسم عدالت و به بهانه حمله نیروهای وزارت دفاع و ارتش به مواضع واگنر علیه ارتش این کشور شورش کردند، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری فدراسیون روسیه، شورشیان را خائن نامید و اعلام کرد که برای برای امنیت و جان مردم روسیه و کشور می جنگد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح جنگ سه ضلعی واگنر، رسانه های غربی و سلبریتی های فراری علیه روسیه

تشریح جنگ سه ضلعی واگنر، رسانه های غربی و سلبریتی های فراری علیه روسیه