مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 09:152023-07-16پزشكي

ساخت کلان بیمارستان در تضاد با تمرکز زدایی/هجوم بیماران به پایتخت


ساخت کلان بیمارستان ها در پایتخت، به رغم اینکه به افزایش سرانه خدمات درمانی منجر می شود، اما در تضاد با سیاست های تمرکز زدایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، از تمرکز بر ساخت کلان بیمارستان در پایتخت انتقاد کرد و گفت: سیاست دولت، تمرکز زدایی است و بیماران باید در استان خودشان تحت درمان قرار بگیرند.

وی افزود: بنده به عنوان یک پزشک، مخالف ساخت کلان بیمارستان در پایتخت هستم.

زیرا، معتقدم به جای دو کلان بیمارستان با این تعداد تخت، 10 بیمارستان در استان های دیگر ساخت و مانع از سفرهای درمانی به تهران شد.

خسرونیا ادامه داد: اساساً، ساخت بیمارستان های بزرگ در پایتخت، باعث می شود بیماران از اقصی نقاط کشور به تهران سفر کنند که همین موضوع تبدیل به یک چالش می شود.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران تاکید کرد: اغلب بیماران از طبقات محروم جامعه هستند که وقتی به تهران می آیند، همراه بیمار امکان استفاده از هتل را ندارد و مجبور است در پیاده روهای بیمارستان استراحت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، ساخت و بهره برداری از دو کلان بیمارستان با 1821 تخت، در دو نقطه مرکزی و شمالی پایتخت صورت گرفته است.

بنابر اظهارات وزیر بهداشت، این دو کلان بیمارستان متعلق به تمامی مردم کشور است و همگان می توانند از خدمات این بیمارستان ها استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت کلان بیمارستان در تضاد با تمرکز زدایی/هجوم بیماران به پایتخت

ساخت کلان بیمارستان در تضاد با تمرکز زدایی/هجوم بیماران به پایتخت