مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 08:252023-06-25سياسي

ثبت دو اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی


معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 1402، دو اثر ارزشمند طبیعی استان پس از طرح و تصویب در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور در فهرست میراث ملی ثبت شدند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه اول سال 1402، دو اثر ارزشمند طبیعی استان پس از طرح و تصویب در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور در فهرست میراث ملی ثبت شدند.

وحید بهفرنژاد، امروز یکشنبه چهار تیر به رسانه های گروهی گفت: جنگل دیودال در شهرستان زیرکوه و سایت فسیلی روستای ملوند طبس پس از بررسی نهایی در دفتر ثبت وزارت متبوع در تاریخ 28 خردادماه 1402 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: یکی از روش های تثبیت شن های روان و کاهش فرسایش بادی استفاده از روش بیولوژیکی است که این امر مستلزم شناخت و معرفی گونه های مناسب قابل استقرار بر روی تپه های ماسه ای است.

بهفرنژاد ادامه داد: یکی از این گونه های گیاهی به عنوان گونه ای شن دوست، آمودندرون پرسیکام یا در اصطلاح محلی دیودال است که با توجه به شرایط اقلیمی حاکم بر رویشگاه ها، سازگاری اقلیمی بسیار خوبی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دو اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی

ثبت دو اثر طبیعی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی