مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-10اقتصادي

نبود دارو و درمانگاه سیار مهمترین مشکلات عشایر بخش سرولایت


بخشدار سرولایت نبود دارو، درمانگاه سیار، گرانی و کمبود آذوقه و.

را از جمله مشکلات عشایر این بخش برشمرد.

- باقر صدیقی در حاشیه بازدید فرماندار نیشابور از مناطق عشایری در گفت و گو با ایسنا به مهمترین کمبودهای عشایر این بخش اشاره کرد و گفت: نبود دارو، درمانگاه سیار عشایری، گرانی و کمبود آذوغه، خشکسالی و فقر مراتع، خشکیدن چشمه ها و آبشخورهای دام ها، بیماری های دامی، کاهش میزان دبی چشمه های مناطق اسکان و کاهش تعداد گوسفندان مولد از مهمترین مشکلات موجود است.

وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون به دلایل عدم امکان تأمین نهاده های دامی و نگهداری سخت دام در زمستان، چرای بیش از تعداد پروانه صادره برخی افراد، اجاره، واگذاری و بعضاً فروش پروانه های چرای دام، طولانی شدن و گذشت مدت زمان بسیار از ممیزی و آمایش سرزمینی از دیگر مشکلات است.

بخشدار سرولایت عنوان کرد: متأسفانه وضعیت اراضی به دلیل شرایط اقلیمی دستخوش تغییرات شده است، از سویی کوهنوردان و برخی گردشگران به گونه های گیاهی منطقه خسارت جدی وارد می کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از گونه های گیاهی به دلیل برداشت های ناصحیح از بین رفته اند، گفت: خسارت های وارد شده به لایه های سطحی خاک نه تنها باعث سستی خاک شده بلکه زمینه ساز وقوع سیلاب ها و خطرات جانی و زیست محیطی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود دارو و درمانگاه سیار مهمترین مشکلات عشایر بخش سرولایت

نبود دارو و درمانگاه سیار مهمترین مشکلات عشایر بخش سرولایت