مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 12:502023-06-26بين الملل

بازگشت هواپیمای «پرواز مرگ» به آرژانتین؛ وسیله ای برای پرتاب کردن مخالفان به دریا


هواپیمایی که زمانی در دیکتاتوری نظامی آرژانتین از آن برای پرتاب مخالفان به دریا استفاده می شد، در ایالات متحده شناسایی و به آرژانتین بازگردانده شد.

- بازگشت هواپیمای پرواز مرگ به آرژانتین؛ وسیله ای برای پرتاب کردن مخالفان به دریا هواپیمایی که زمانی در دیکتاتوری نظامی آرژانتین از آن برای پرتاب مخالفان به دریا استفاده می شد، در ایالات متحده شناسایی و به آرژانتین بازگردانده شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورونیوز، این هواپیما که در ایالات متحده شناسایی شد، نخستین هواپیمایی است که طبق نظر دادگاه از سوی حکومت نظامی آرژانتین برای پرت کردن زندانیان سیاسی از آسمان استفاده می شد.

دولت آرژانتین این هواپیما را به موزه حافظه که مربوط به بدنام ترین بازداشتگاه مخفی حکومت نظامی است، اضافه خواهد کرد.

این هواپیما با نام اِسما (ESMA) شناخته می شود و طبق اسناد و مدارک ثابت شده، بسیاری از بازداشت شدگان را در پرواز مرگ زنده به اقیانوس یا رودخانه پرتاب می کرد.

یکی از قربانیان مرتبط با این هواپیما، آزوسنا ویلافلور بود که ابتدا نستور پسرش ناپدید شد و احتمالا در اوایل دوران دیکتاتوری به قتل رسیده است.

او پس از ناپدید شدن پسرش، گروه مادران پلازادومایو را برای دادخواهی و درخواست اطلاعات درباره کودکان ناپدید شده تاسیس کرد اما خود او به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت هواپیمای «پرواز مرگ» به آرژانتین؛ وسیله ای برای پرتاب کردن مخالفان به دریا

بازگشت هواپیمای «پرواز مرگ» به آرژانتین؛ وسیله ای برای پرتاب کردن مخالفان به دریا