مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 12:252023-06-28پزشكي

توصیه های بهداشتی درباره قربانی کردن دام در عید قربان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به مردم توصیه کرد: برای حفظ سلامت خود و سایرین، دام زنده را از میادین عرضه مجاز تحت نظارت سازمان دامپزشکی خریداری و قربانی کنند و از ذبح دام در منازل و معابر عمومی خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس،فردا روز عید سعید قربان است و مردم کشورمان بنا به یک سنت اسلامی به قربانی کردن دام برای اطعام نیازمندان می پردازند.

برخی بیماری ها بین انسان و دام مشترک هستند که یکی از این بیماری ها بیماری ویروسی تب کریمه کنگو است که از طریق نیش آلوده یک کنه به انسان منتقل می شود.

بیمه تب کریمه کنگو بین افرادی که به شغل قصابی و ارتباط با حیوانات اهلی مشغول هستند بیشتر دیده می شود و بیماری خطرناک و بعضا کشنده است.

برای همین موضوع مهم است که به مردم توصیه اکید می شود که دام های مورد نیاز برای قربانی کردن را از مکان های مورد تایید دامپزشکی کشور خریداری کنند؛ ضمن اینکه افرادی که در ذبح دام یا بسته بندی مواد پروتیینی فعالیت دارند نیز باید از دستکش، روپوش و چکمه استفاده کنند.

همچنین در صورتی که فردی قصد استفاده از گوشت گرم به ویژه در روز آینده یعنی عید سعید قربان دارد حتما باید گوشت ذبح شده را 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و بعد از این مدت استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های بهداشتی درباره قربانی کردن دام در عید قربان

توصیه های بهداشتی درباره قربانی کردن دام در عید قربان