مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 22:552023-07-19اقتصادي

افزایش 15 درصدی تولید کلزا در فارس


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افزایش 15 درصدی تولید کلزا در این استان خبر داد و گفت: با پایان عملیات برداشت این دانه روغنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، مهدی صادقی با اذعان به اینکه کار برداشت کلزا در این استان از نیمه فروردین ماه تا اواخر تیر ماه ادامه داشته است، تصریح کرد: بیش از 8036 تن دانه روغنی کلزا تحول مراکز خرید دولتی و خصوصی شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال زراعی جاری 4531 هکتار از مزارع کلزا در 22 شهرستان استان فارس به مرحله برداشت رسیده اند، اظهار کرد: عملیات برداشت با استفاده از 56 دستگاه کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا انجام شد.

وی با اشاره به اینکه به کارگیری کمباین مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا در کنترل ریزش این دانه روغنی در زمان برداشت بسیار اثر گذار است، ابراز کرد: این اقدام در کاهش قابل ملاحظه در ریزش محصول موثر بوده است.

   او؛ با بیان اینکه در سال جاری هر کیلوگرم دانه کلزا به قیمت 300 هزار ریال خرید تضمینی شده است، اضافه کرد: تعداد 20 مرکز خرید توسطه اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان فارس با تجهیزات کافی در سطح استان  دائر بود و کار خرید را انجام داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 15 درصدی تولید کلزا در فارس

افزایش 15 درصدی تولید کلزا در فارس