مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 14:402023-07-03بين الملل

گفت وگوی دیپلمات سوییسی با خاجی درباره اوضاع یمن و لیبی


مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار مدیر مرکز گفت وگوهای بشردوستانه سوییس با تأکید بر اهمیت گفت وگوهای سیاسی انصارالله و عربستان سعودی، خواستار توجه جامعه بین الملل به ابعاد بشردوستانه بحران یمن و همچنین کمک به لغو محاصره اقتصادی این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، دیوید هارلند مدیر مرکز گفت وگوهای بشردوستانه سوییس با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین وضعیت سیاسی و انسانی در لیبی و یمن گفت وگو کردند.

     طرفین ضمن ارزیابی آخرین تحولات لیبی و یمن، بر ضرورت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و حل و فصل سیاسی اختلافات در این دو کشور تأکید کردند.

   همچنین در این دیدار، مشاور ارشد وزیر امور خارجه با تأکید بر اهمیت گفت وگوهای سیاسی فیمابین انصارالله و عربستان سعودی، خواستار توجه جامعه بین الملل به ابعاد بشردوستانه بحران یمن و همچنین کمک به لغو محاصره اقتصادی مردم و برقراری آتش بس این کشور شد.

  وی همچنین ابراز امیدواری کرد گفت وگوهای سیاسی اخیر درباره برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در لیبی به نتیجه رسیده و منجر به برقراری ثبات سیاسی و امنیتی به نفع مردم این کشور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی دیپلمات سوییسی با خاجی درباره اوضاع یمن و لیبی

گفت وگوی دیپلمات سوییسی با خاجی درباره اوضاع یمن و لیبی