مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 09:252023-07-19پزشكي

گروه های پرخطر در گرمای شدید کاشان از منزل خارج نشوند


با توجه به گرم شدن هوا و اثرات جانبی آن گروه های پرخطر از منزل به هیچ عنوان خارج نشوند.

- مسعود دهقانی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گرم شدن هوا در روزهای اخیر اظهار داشت: به مردم و به ویژه گروه های پرخطر مانند سالمندان، مادران باردار، کودکان، افراد دچار بیماری های قلبی، دیابتی و غیره توصیه می کنیم در صورت امکان به محیط گرم خارج از خانه نروند، فعالیت و تحرک زیاد نداشته باشند و ترجیحاً در مکان های خنک و سایه رفت و آمد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پدیده های شایع در تابستان، گرمازدگی است، ابراز داشت: این اختلال معمولاً به دنبال فعالیت شدید و یا قرار گرفتن طولانی در محیط های گرم به ویژه نور مستقیم آفتاب رخ می دهد که علائم خفیف و متوسط گرمازدگی کلافگی، تپش قلب، بی قراری، سردرد، حالت تهوع، استفراغ و سرگیجه را به همراه دارد.

مدیر مرکز بهداشت شهرستان کاشان تصریح کرد: این اختلال در موارد شدید با افت فشارخون و حتی کاهش سطح هوشیاری خود را نشان می دهد که در این موارد لازم است فرد به مراکز درمانی مراجعه و تحت درمان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد در صورت ابتلاء به گرمازدگی شدید در محیطی خنک و دارای تهویه مناسب ساکن شوند به طوری که به دور از معرض تابش نور خورشید باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروه های پرخطر در گرمای شدید کاشان از منزل خارج نشوند

گروه های پرخطر در گرمای شدید کاشان از منزل خارج نشوند