مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:252023-07-09سياسي

تأکید مقامات ارشد ایران و ازبکستان بر توسعه و گسترش روابط


رییس سنای ازبکستان با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده کشورمان در «تاشکند» دیدار و طرفین ابعاد اولویت دار همکاری های دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس مجلس سنای ازبکستان و انسیه خزعلی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده جمهوری اسلامی ایران که طی سفر در شهر تاشکند به سر می برد،  ابعاد اولویت دار همکاری های دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار، گسترش همکاری های دوجانبه، تحکیم بیش از پیش روابط بین پارلمانی، مشارکت در چارچوب ساختارهای بین المللی مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار تاکید شد که مردم دوست ما با پیوندهای عمیق تاریخی، چارچوب ذهنی، سنت ها و ارزش های معنوی مشابه به یکدیگر متصل هستند.

در سال های اخیر در نتیجه عزم و قاطعیت سران کشورها همکاری های ازبکستان و ایران با سرعت گسترش پیدا کرد، روابط پارلمانی نیز به سطح جدیدی رسیده است.

در این زمینه کنترل پارلمانی بر اجرای عملی توافقات به دست آمده در سطح عالی نیز از نقش مهم برخوردار است.

خزعلی نیز متقابلا با تشکر از استقبال گرم، بر تشدید سفرهای متقابل نمایندگان مجالس، دولت ها، کارآفرینان دو کشور تاکید و ابراز اطمینان کرد که اجرای کامل اسناد امضا شده بین دو کشور در زمینه مختلف همکاری ها مطمئناً در آینده به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید مقامات ارشد ایران و ازبکستان بر توسعه و گسترش روابط

تأکید مقامات ارشد ایران و ازبکستان بر توسعه و گسترش روابط