مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 11:052023-07-01حوادث

هشدار چندباره پلیس فتا؛ از اعلام رمز کارت بانکی به فروشندگان پرهیز کنید


رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید به خصوص خرید از فروشندگان دوره گرد و دست فروش، - رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: با توجه به اینکه اکثر افراد در زمان خرید به خصوص خرید از فروشندگان دوره گرد و دست فروش، کارت بانکی و رمز خود را در اختیار فروشنده قرار می دهند به راحتی طعمه اسکیمر می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرهنگ حامد محمدی سپاسی در این باره اظهار داشت: اسکیمر دستگاهی است که قابلیت کپی کردن اطلاعات کارت های اعتباری بانکی را داشته که گاها همانند دستگاه های کارتخوان بوده و در برخی مواقع به دستگاه های کارتخوان بانکی نصب می شود.

وی ادامه داد: هموطنان دقت داشته باشند بعد از هر خریدی به خصوص از فروشندگان دوره گرد و دست فروش برای پرداخت بهای کالا حتما خودتان کارت بانکی را کشیده و رمز را وارد کنید چراکه در صورت سرقت اطلاعات کارت با توجه به نداشتن رمز کارت بانکی، امکان برداشت برای مجرمان اسکیمری فراهم نخواهد شد.

این مقام مسئول افزود: شهروندانی که در هنگام خرید، کارت بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار می دهند به راحتی می توانند در دام اسکیمرها گرفتار شده و از کارت بانکی آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چندباره پلیس فتا؛ از اعلام رمز کارت بانکی به فروشندگان پرهیز کنید

هشدار چندباره پلیس فتا؛ از اعلام رمز کارت بانکی به فروشندگان پرهیز کنید