مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 09:352023-07-11اقتصادي

مجوز برداشت سقز در کرمانشاه صادر شد


رییس اداره بهره برداری، کشت و توسعه گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از صدور مجوز برداشت سقز در عرصه های منابع طبیعی استان در سال جاری خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره بهره برداری، کشت و توسعه گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از صدور مجوز برداشت سقز در عرصه های منابع طبیعی استان در سال جاری خبر داد.

وحید عزیزی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال با رعایت دستورالعمل ها، ضوابط و مقررات بهره برداری از رویشگاه های بنه در سراسر استان کرمانشاه مجاز است، گفت: استان کرمانشاه 200 هزار هکتار رویشگاه طبیعی بنه دارد که امسال استحصال سقز از همه این رویشگاه ها مجاز اعلام شده است.

وی با بیان اینکه از هر درخت بنه به طور تقریبی 500 گرم شیره بنه استحصال می شود، گفت: پیش بینی می شود امسال در مجموع حدود 100 تن سقز از بنه زارهای استان برداشت شود.

رییس اداره بهره برداری، کشت و توسعه گیاهان دارویی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه سقزگیری در ماه های تیر و مرداد و با ایجاد شیارهایی روی درختان بنه انجام می شود، گفت: سقز در صنایع داروسازی، ساخت شکلات و آدامس کاربرد دارد، ضمن اینکه در بعضی مصارف صنعتی نیز کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز برداشت سقز در کرمانشاه صادر شد

مجوز برداشت سقز در کرمانشاه صادر شد