مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-19سياسي

تولید ابزارهای آزمون های تشخیص بر بالین در دستور کار ستاد نانو و میکرو


فراخوان ستاد ویژه توسعه فناوری های نانو و میکرو برای دعوت از فناوران و شرکت های دانش بنیان به منظور طراحی و تولید زیرساخت ها و ابزارهای آزمون های تشخیص بر بالین منتشر شد.

- فراخوان ستاد ویژه توسعه فناوری های نانو و میکرو برای دعوت از فناوران و شرکت های دانش بنیان به منظور طراحی و تولید زیرساخت ها و ابزارهای آزمون های تشخیص بر بالین منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، درگذشته انجام تست آزمایشگاهی صرفاً در آزمایشگاه های تشخیصی انجام می شد و این امر تشخیص سریع توسط پزشک و شروع درمان را تحت تأثیر قرار می داد.

در دو دهه گذشته به لطف پیشرفت های فناوری تلاش های صورت گرفته برای راحت تر و سریع تر کردن آزمایش ها، به ثمر نشسته و موجب معرفی نوعی از تست های تشخیصی شده است که بدون نیاز به تجهیزات گران قیمت آزمایشگاهی و کاربر متخصص، سریع و آسان در کنار بالین بیمار قابل انجام هستند.

این نوع تست ها که تست های تشخیص بر بالین یا POCT نامیده می شوند؛ در دنیا به صورت دستگاه اندازه گیری قند خون به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و با این حال شرکت های بسیاری در دو دهه گذشته درحال توسعه و ارائه محصولات نوین در این حوزه هستند.

با شروع پاندمی کووید-19 اهمیت و قابلیت های این سیستم ها بیش ازپیش مورد توجه قرار گرفت و شرکت های بسیاری در تولید و توسعه این محصولا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید ابزارهای آزمون های تشخیص بر بالین در دستور کار ستاد نانو و میکرو

تولید ابزارهای آزمون های تشخیص بر بالین در دستور کار ستاد نانو و میکرو