مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:352023-06-22سياسي

احیای استقلال اداری و مالی دانشگاه ها در لایحه برنامه هفتم


در ماده 98 لایحه برنامه هفتم توسعه که به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، استقلال اداری و مالی دانشگاه ها با زبان دیگری به وضعیت قبل برگشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی رییس دانشگاه تهران در دومین نشست شورای دانشگاه تهران در سال 1402 که در محل سالن شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: اصلاح زیرساخت قانونی در زمینه تحقق استقلال اداری و مالی دانشگاه ها، به صورت آنی و یک شبه نمی تواند صورت بگیرد، بلکه باید در یک فرآیند تکاملی انجام شود.

مقیمی با تاکید بر تمرکززدایی در اداره دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم که ستاد دانشگاه باید در زمینه های سیاستگذاری، کنترلی و نظارتی فعال باشد و هر آنچه که قابلیت واگذاری به صف دارد، به واحدهای دانشگاه واگذار شود.

ستاد دانشگاه در حوزه های آموزشی، پژوهشی و مالی وظیفه کنترل ورودی و نظارت بر فرآیند و کنترل خروجی را برعهده دارد.

رییس دانشگاه تهران در بخش دیگر سخنانش درباره اقدامات توسعه ای و ارتقای زیرساختی در دانشگاه، گفت: تابستان بسیار گرم و پر کاری پیش رو داریم، به طوری که در واحدهای مختلف دانشگاه شاهد تحول زیرساختی خواهیم بود و زمینه سازی لازم برای آغاز یک رویکرد جدید در حوزه تحول آموزشی از شروع نیمسال تحصیلی آینده صورت می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای استقلال اداری و مالی دانشگاه ها در لایحه برنامه هفتم

احیای استقلال اداری و مالی دانشگاه ها در لایحه برنامه هفتم